Walaupun nak diikutkan, aku tak sukakan formaliti, kadang-kadang aku terlibat juga. Ikut mood kot. Atau bilangan orang yang pergi yang aku kenal dan jumlah seluruhnya. Dinner Ausmat pun aku tak pergi, rasanya ramai sangat orang kat majlis tu dan terasa malas. Semalam ada event Circle K, Installation Night untuk ahli-ahli, maka kitorang yang baru masuk sem lepas pun join, since it declares our membership internationally. Circle K is a volunteering club, doing charity especially for needy children, a part of the Kiwanis (K) International which has clubs in all levels of education from school to college. Kelab ni masih baru kat Monash, about 2 years. Aktiviti termasuk guitar, piano, band, singing, dancing performances + dinner at foyer. Dress code malam itu = formal. Terbayang jugak di kepala yang sumer laki akan pakai kot, cool, haha. Maybe it was only Joe Sern who did so, president la katekan. Susah jugak, seminggu lebih agaknya kaum wanita ini bertanya sesama sendiri, "nak pakai ape?" sampaikan aku plak yang pening mendengarnya. Aku memikirkan, tak mungkin aku akan beli baju semata-mata untuknya... duit tengah tahap membimbangkan, dan memang aku takde long skirt or dress whatsoever. You know me. Dah habis dinner (dan habis performance jugak), maka Syamila pun bergerak dengan kamera barunya yang dapat free...
Checkla profile FB Sya untuk tengok gambau... Aquila Adam selaku wakil budak Science untuk kelab ni, telah appointed pulak sebagai in charge of decorations untuk malam ni. Penat gak beberapa hari ni menolong untuk decoration, carik kedai untuk beli barang-barang, siap order plastik dari kedai ubat-ubatan/jamu, tauke kedai ingatkan nak beli ape, nak carik plastik je rupenye?? Plastik untuk jadi goody bag, yang harga murah untuk 170 pieces, nak cari dari area Subang Jaya atau Sunway dalam masa kurang seminggu memang pening gak. In the end we got ourselves a red, Terima Kasih plastic bag like the kind you get for wedding receptions. Seems like a hotel-like thing for the dinner, coz it's formal. Lookie here, an example of the deco we had on the dinner table.
Susah nak cari gelas ni untuk harga murah, lilin pun sebelum beli siap buat eksperimen kat Mydin sama ada dia boleh terapung atau tak (pening orang Mydin), bunga tak sure amik dari mane... First time kot aku pegi Mydin kat sini, haha. Sempat plak amik gamba ngan Doraemon... I like this picture :D
Boleh tahan la malam tuh. Tapi memenatkan gak, dan asyik turun je duit entah mana peginya, teksi kut. Teksi Subang ni memang, duit je nak banyak. The performances were good too, it pretty much lasted till 11 pm I think, when the whole event began at 7 pm. Kitorang datang pun lambat, banyak plak masalah ari tu. Kesian pokok bayam, agaak terabai kebelakangan ni.
This one is just for this specific pot only, with the troublesome leaves. Pot lain ok je actually, entah apa yang tak betulnya yang ni. Sekarang ni dah agak tinggi pokok-pokok neh, lagi tinggi dari yang nampak kat bawah ni. Kejap je dah ade hutan bayam.
Klimaks assignment dan lab report baru turun ari tu, nampaknya akan naik semula tak lame lagi. Although every story is supposed to have one climax point only, no? Not this story of my life, I guess. Oh tidak... tak cukup tidur lagi nampaknya, sampaikan tertidur kat lab and even library. If you have a real Doremon, it'd be nice. At least ada pintu suka hati, boleh pegi terus Monash tanpa perlu jalan kaki.
Looks like I'm gonna have to get to my work.





10 comments:
hahaha, if la ade doraemon... maka bkn jer pintu ske ati jer ko nak nnti... pen ntuk jwb exm, nak duplicate mknn, n etc jer ko nak... sumer ko nak nntikan
aku tak tamak... nobita yang terlebih2 mintak dan bila dah dpt masalah akibat tamak, die lupe diri...
tapi memandangkan ko da sebut sume tu, mungkin itu ko la kalo ko ade doremon kan... hahah... bkn aku :P
hahaha, ak mngaku... ak akan mintak bnyk2.... bukan tamak, tp dah bende tu ade dpn mate.... tapi ak akan gne sebaik2nyer.... nobita jer mnjg salah gne bende2 tu n x reti nak gne:P
ape pon yg berlaku, sume tu experience beb!!! and perlu disemadikan dgn kamera bru yg dapat free=p
haha.. aku nak pintu tu jer.. yang lain tu lebih mengarah ke ketidakadilan dan ketamakan je... hehehe.. tapi bagus la kalo ko mau gune bebaik :D cakap mcm wujud je doremon neh
sya... bagus laa tangkap memori banyak2 dengan kamera nih... sumer aku leh letak dlm blog untuk mengiringi kata2 post aku... ngeheheh
de gmbo la plok xde la bce ayt je tp aku leh pkai spek cmni tgk gmba kcik2 haha...
takyah la besar sangat...memang aku letak small kot, hehe... doremon tu pun dah obvious kot besar...
jagalah mate anda, takyah pakai spek
hahahaha, ok2.. kalau ak jmper doraemon idupnyer... ak bg ko pintu ske suki tu... ak bley gne bende len ntuk travel:P hahaha (still nak assume doraemon itu ade)
haha ko amek poket die trus lah ek :)
ksian doremon, org nak dia sbb brg2 dia jek
Post a Comment