stop pretending
and really go on living
the way you really are
6+ am. ini adalah masa di mana kebanyakan orang tengah tidur dan paling liat nak bangun. aku pula telah tidur siang dan berjaga malam. mendengar lagu acceptance - take cover. aku tak ingat kewujudan lagu ni, dah agak lama rasanya, dan aku suka lagu ni setelah dengar dari streaming radio sky.fm alternative rock melalui screamer radio software. tapi kata-kata di atas bukanlah lirik dari lagu tu.ada juga lagu ben folds - still fighting it. dalam lagu ni pula boleh la dipetik kata-kata "it sucks to grow up".
itulah antara kepelikan yang berlaku kini
di ambang waktu peperiksaan
tiba-tiba tertanya-tanya mengapa aku seorang pelajar begini
memikirkan ilmu yang begitu kompleks dalam kepalaku
padahal aku dah cukup kompleks memikirkan keadaan mentalku sekarang
layakkah aku berada di sini?
sebenarnya hidup ini terasa di tahap itu sekali lagi.
kali terakhir aku berasa begini adalah tahun 2007.
biarpun hari yang berlalu berasa lebih baik berbanding hari-hari yang lepas
masalah itu tetap ada di situ.
bagaikan tiada penyelesaian.
and as she told me
how would you expect anyone to see you cry
if you don't show it?
if you don't talk about it?
but then how do I talk it out
when I already know the common stuff you were gonna say
would a person just try to look at things from a different perspective
and for once
give me a new opinion?
same thoughts, same thing.
it sucks to grow up 18.10.09
- 06:41
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment